Cancel a booking with Agoda due to the Corona virus situation (COVID-19)

สำหรับนักเที่ยวคงจะรู้จักกับ Agoda.com เป็นอย่างดีอยู่แล้วว่าเป็นอะไรใช้ทำอะไร แต่สำหรับใครที่ไม่รู้จักก็ไม่เป็นไรมาทำความรู้จักไปพร้อมกันนะครับ Agoda.com เป็นผู้ให้บริการการสำรองที่พักผ่านระบบออนไลน์ ซึ่งมีความเชี่ยวชาญในการจัดหาราคาพร้อมส่วนลดที่ดีที่สุดของที่พักในเอเชีย อโกด้ามีสำนักงานหลักอยู่ในสิงคโปร์ มีสำนักงานดำเนินการอยู่ในกรุงเทพฯ และฟิลิปปินส์ โรงแรมในเครือข่ายของอโกด้าในเอเชียมี 10,000 แห่ง และมากกว่า 150,000 แห่งทั่วโลก พนักงานผู้เชี่ยวชาญ 300 คนที่ให้บริการชั้นหนึ่งในการสำรองห้องพัก สามารถผสานความรู้และเครือข่ายที่มีในแต่ละท้องที่อย่างมีเอกลักษณ์ เพื่อมอบข้อเสนอที่ดีที่สุด ให้แก่ ท่าน เพราะฉะนั้นแล้ว การจองหรือการจะยกเลิกการจองนั้น ก็มีวิธีการและเงื่อนไขของมัน และในส่วนที่เราจะมาพูดถึงกันนอกจากวิธีการรับเงินคืนเมื่อทำการยกเลิกห้องพัก ผมจะมาบอกถึงสิ่งที่ Agoda.com นั้นรับประกันด้วยว่ามีอะไรบ้าง

Agoda is well known for tourists.On the other hand; someone does not know what the Agoda is and how to use it. So, today we will explain more about this. Agoda is an online hotel reservations service which specializes in securing the lowest discount hotel prices in Asia. Agoda is part of Booking Holdings Inc. Based in Singapore with operations in Bangkok and the Philippines, Agoda’s network includes 10,000 hotels in Asia and more than 150,000 worldwide. The staff of 300 professionals provides a first-rate reservation service that uniquely combines local knowledge and local connections to provide the best hotel deals to both business and leisure travelers. Therefore, Booking or cancellations of reservation need to have methods and conditions. I will tell you  how to get a refund when canceling a room and what is the Agoda guarantee.               

สถานการณ์ไวรัสโควิด (COVID-19) ซึ่งมีผลกระทบต่อจังหวัดต่างๆ และประเทศอื่นๆ ทั่วโลกในขณะนี้อาจทำให้ท่านมีความกังวลใจในการเดินทางและอาจต้องการยกเลิกหรือเลื่อนการจองที่พักของท่าน อโกด้าดำเนินการร่วมกับพาร์ทเนอร์ที่พักในการมอบข้อเสนอการยกเลิกการจองฟรีในกรณีที่เป็นไปได้ เพื่ออำนวยความสะดวกให้แก่ลูกค้า หากลูกค้าต้องการเปลี่ยนแปลงข้อมูลการจองหรือตรวจสอบว่าการจองของท่านสามารถยกเลิกได้ฟรี ช่องทางที่รวดเร็วที่สุดในขณะนี้คือช่องทางออนไลน์ โดยการไปที่เมนู “การจองของฉัน” ที่เว็บไซต์ หรือ “การจอง” บนแอปพลิเคชั่นของเรา (ดูวิธีด้านล่าง)

The COVID-19 is affecting many provinces and countries around the world. At this moment, you may concerns about travel and would like to cancel or postpone your reservation. Agoda works with accommodation partners to offer a free cancellation. If the customer would like to change the reservations details or verify their booking. It can be canceled for free. The fastest channel is online. By going to the menu “My reservations” at our website or “reservations” on our app. (See method below)

สำหรับท่านที่ติดต่อไปยังฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ เมื่อไม่นานมานี้ อโกด้าอาจจะประสานงานล่าช้าในการให้บริการ เนื่องจากขณะนี้มีผู้ติดต่ออโกด้าเป็นจำนวนมาก ผู้ที่มีการจองซึ่งจะเช็คอินภายใน 2 สัปดาห์ข้างหน้านี้จะได้รับการดูแลเป็นอันดับแรก

For those who have recently made contact with Agoda customer support team, thank you for your understanding and patience if our response takes longer than usual. Due to the much higher than usual volume, we are currently prioritizing support to those bookings that are within the next 2 weeks.

หากวันเช็คอินของท่านยังไม่มาถึงใน 2 สัปดาห์ข้างหน้านี้ ก่อนที่ท่านจะดำเนินการเปลี่ยนแปลงข้อมูลการจองหรือยกเลิกการจองใดๆ ขอแนะนำให้ท่านตรวจสอบข้อมูลอีกครั้งเมื่อใกล้ถึงวันเช็คอินยิ่งขึ้น เนื่องจากเงื่อนไขการจองอาจมีการเปลี่ยนแปลง ซึ่งรวมถึงเงื่อนไขการยกเลิกการจองฟรี

If your travel period is more than 2 weeks away, we recommend checking back closer to the check-in date before making any changes or cancellations, as conditions change rapidly, including availability of free cancellation.

ทั้งนี้ ท่านสามารถตรวจสอบและจัดการข้อมูลการจองของท่านได้ด้วยตนเองดังวิธีด้านล่างนี้

To access the “My bookings” self-service option:

แอปพลิเคชั่นอโกด้า:

เข้าสู่ระบบ —> เลือกเมนู “การจอง” ที่ด้านล่างจอ —> เลือกการจองที่ต้องการยกเลิก —> ตรวจสอบเงื่อนไขและทางเลือกต่างๆ ในการแก้ไขหรือยกเลิกการจอง

Using the app: Log in to the Agoda App –> click on Bookings icon at bottom –> select the booking that you would like to cancel –> check the “booking conditions” section.

เว็บไซต์อโกด้า:

เข้าสู่ระบบที่ เว็บไซต์อโกด้า —> ที่เมนูด้านบนเลือก “การจองของฉัน” —> เลือก “แก้ไขการจอง” ของการจองที่ต้องการยกเลิก —> ตรวจสอบเงื่อนไขและทางเลือกต่างๆ ในการแก้ไขหรือยกเลิกการจอง

Using the website: Go to Agoda website and log-in –> select “My bookings” –> select “Edit booking” on the booking you would like to cancel –> check the “booking conditions” section.

หากการจองที่ท่านเลือกเป็นการจองที่สามารถยกเลิกได้ฟรี ท่านจะเห็นข้อความดังนี้ “การจองนี้อาจได้รับผลกระทบจากเหตุฉุกเฉินหรือสถานการณ์ไม่ปกติ เนื่องด้วยเหตุสุดวิสัยนี้ หากท่านยกเลิกการจองดังกล่าว อโกด้าจะไม่คิดค่าธรรมเนียมการยกเลิกการจอง” ในกรณีนี้ ท่านสามารถยกเลิกการจองดังกล่าวได้ด้วยตนเองโดยไม่ต้องติดต่อฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ของเรา

If your booking is eligible for free cancellation, you will see the message: “This booking may be affected by a current emergency or developing situation. Due to these exceptional circumstances, Agoda will waive all fees on cancellation for your affected booking.” You may then proceed to cancel through this self-service option without contacting customer service.

สนใจบทความอื่นๆ ต่อไป สามารถเข้าไปอ่านบทความอื่นๆ ที่ คลิ๊ก

แหล่งที่มา : https://www.agoda.com/th-th/

สอบถามเพิ่มเติม